Seo Piramida
Seo piramida inaczej Piramida linków – konstrukcja rodem z Egiptu
Piramida linków to niewątpliwie interesująca konstrukcja, którą stanowią kolejne stopnie o zróżnicowanym poziomie ważności.
Szeroki zakres działań podjęty u podstaw strategii prowadzi do szczytu, czyli konkretnego celu, którym jest wsparcie pozycjonowania jednej wybranej witryny.
Taka strategia przypomina więc piramidę, ale tylko kształtem nawiązuje do starożytnego Egiptu. Jest ona bowiem wytworem nie wielkich budowniczych, ale specjalistów SEO, którzy doskonale zdają sobie sprawę, jak ważne jest pozyskiwanie linków z zaindeksowanych stron.
Najwyższe szczeble piramidy, to oczywiście najważniejsze elementy. Tak było w Egipcie, tak jest również obecnie – na szczycie piramidy jest więc docelowo w naszym przypadku pozycjonowana strona, która przyjmuje moc linków z niższych poziomów. – linkowanie bez określonego schematu nie wchodzi oczywiście w grę.
Piramida linków – skąd to się wzięło?
W pozycjonowaniu znaczenie ma ilość zaindeksowanych stron oraz siła linków prowadzących do witryny. Poszukując idealnej metody, spełniającej powyższe warunki, specjaliści SEO stworzyli piramidę linków, która polega na wzmacnianiu linków prowadzących do pozycjonowanej witryny poprzez linkowanie stron, na których zostały zamieszczone. W ten sposób nie tylko zdobywa się potrzebną ilość linków, ale też poprawia ich jakość.
Budujemy piramidę linków:
1. link zamieszczamy na stronie A
2. na stronie B zamieszczamy dwa linki prowadzące do linku na stronie A
3. na stronie C zamieszczamy po dwa-trzy linki prowadzące do linków na tronie B
Pamiętamy, że u podstaw piramidy musi być znacznie więcej zamieszczonych linków, wzmacniających te, znajdujące się na wyższym poziomie.
Na co warto zwrócić uwagę
Dziś liczy się przede wszystkim dywersyfikacja, czyli różnicowanie linków, źródeł ich pochodzenia oraz skryptów, a ponadto także moc stron, które linkują główną domenę. Czasami jeden link z niezasypanej spamem strony jest lepszy, niż tysiąc linków z podrzędnych precli, które roją się od tekstów z generatorów nie mających żadnej merytorycznej wartości. Poprawnie zbudowana piramida pozwala szybko zaindeksować nasze wpisy, a najniższe poziomy piramidy służą do zwiększenia mocy linków średniego szczebla prowadzących do kluczowej domeny, która jest pozycjonowana.
Co daje piramida linków?
Stworzenie piramidy linków wymaga starannych działań i czasu, jednak w jej skuteczność, mimo aktualizacji Pingwin raczej nikt nie wątpi. Za jej pomocą rzeczywiście można stworzyć duże zaplecze silnych, a przy tym bezpiecznych linków. Jednocześnie, gdy coraz więcej mówi się o naturalności linkowania, wykorzystując tą metodę, można zadbać o duże zróżnicowanie linków, nie narażając się na kary ze strony Google, za działania niezgodne z wytycznymi. Konsekwentnie tworząc zaplecze linków, zmniejsza się ryzyko powiązania ze stronami nieco gorszej jakości. Im wyższy poziom, tym lepszej jakości linki do niego prowadzą. W kontekście ostatniej aktualizacji istotne znaczenie ma fakt, że linki powiązane są ze sobą tematycznie. Nie tylko kontekst, w którym się znajdują dotyczy podobnych zagadnień, ale również anchor tekst przewija się przez kilka stron o określonej tematyce.
Decydując się na tą metodą trzeba pamiętać, aby ją konsekwentnie realizować, ponieważ przerwanie ciągłej struktury osłabia moc piramidy. W związku z tym na te działania trzeba przeznaczyć odpowiednią ilość czasu, zwłaszcza że duże znaczenie mają w tym przypadku dobrej jakości teksty, jako nośniki kolejnych linków. Wartościowe treści i linki będą wiarygodne dla robotów wyszukiwarek, a tym samy pozytywnie wpłyną na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania.
Stopniowe zwiększanie mocy
W ten sposób powstaje swego rodzaju hierarchiczna drabina, dzięki której taki właśnie model likowania jest nie tylko skuteczny, ale także bezpieczny. Domena, która traci linki w wyniku zawieszenia działalności lub wyindeksowania stron, na których dodano wpisy z linkami spada w wynikach wyszukiwania, a w przypadku zastosowania piramidy mamy kilka węzłów linkowania, które zabezpieczają ewentualne nieprzewidziane straty. Podsumowując. Piramida linków to świetny sposób na szybsze zaindeksowanie wpisów oraz znakomite zabezpieczenie i gwarancja poprawy efektów pozycjonowania. Im większa piramida, tym więcej dobrych i rozsądnie umieszczonych linków, a w efekcie lepsza pozycja strony docelowej w wyszukiwarkach. To tłumaczy fakt, dlaczego każda profesjonalnie prowadzona kampania SEO w swojej strategii znajduje miejsce na tę technikę seo.
Nie ma reguły odnośnie ilości poziomów piramidy, ale im więcej ich jest, tym efekt jest bardziej widoczny. Duża ilość kolejnych stopni wymaga jednak większych nakładów pracy, dobrej organizacji, a przede wszystkim czasu.